Dag 4 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Leonie, Nellie en Lisanne - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Leonie, Nellie en Lisanne - WaarBenJij.nu

Dag 4

Blijf op de hoogte en volg Leonie, Nellie en Lisanne

08 Oktober 2015 | Verenigde Staten, New York

Vandaag zijn we zeer vroeg vertrokken voor een korte binnenlandse vlucht naar New York. Direct na aankomst gingen we alweer door naar de Blue School in het hartje van het financial center. Midden tussen alle grote gebouwen staat er dan ineens zo'n school. Deze school wil de kinderen een omgeving bieden waar de kinderen vragen kunnen stellen, om zo zelf tot leren te komen. Het actief leren zie je door de hele school terug. Er was in de hele school een goede doorgaande lijn te zien. De leerlingen zaten in groepen niet groter dan 15 kinderen en voor elk vakgebied was er ook een vakleerkracht. Zo waren we aanwezig bij een movement class, die geleid werd door hun movement teacher, drama coach en hun eigen leerkracht. Het was erg bijzonder om deze school te bezoeken.
Daarna hadden we nog vrije tijd om New York city te bezoeken.